Technisch beheer

Qua technisch applicatiebeheer bieden wij:

  • Remote Release Management.
  • Dagelijks beheer.

Remote Release Management

Remote Release Management betreft de borging van de beschikbaarheid van al uw bedrijfskritische applicatieomgevingen (ongeacht van welke applicatieleverancier).

In het kader daarvan regelen wij de volgende zaken:

  • Zodra nieuwe patches, releases en updates van al uw software applicaties klaar staan, informeren wij u daarover.
  • Daarna stemmen wij in het kader van een zo optimaal mogelijke releaseplanning  met u af op welk moment wij deze patches, releases en updates verwerken; daardoor is uw gemeentelijke organisatie ook meteen voorbereid op wanneer er functioneel getest dient te worden om de applicatieomgeving vrij te geven voor productie.
  • De verwerking van patches, releases en updates voeren wij eerst uit op een integrale testomgeving; dat doen wij bewust, omdat wij juist door de vaardigheid die wij daardoor op dit terrein hebben opgebouwd als geen ander in staat zijn patches, releases en updates binnen de beschikbare tijd succesvol te verwerken.
  • Wij installeren buiten kantoortijd

Wij doen dat alles vanuit een schat aan kennis van de onderliggende systemen en software die binnen uw gemeente mede bepalend zijn voor de ICT-infrastructuur. Denkt u daarbij aan SAP, IBM POWER (AS/400), Oracle, PostgreSQL, Linux,  enzovoort.

Dagelijks Beheer

Het Dagelijks Beheer betreft het technisch systeembeheer op afstand van het dag in dag uit, 24 uur per dag, 365 dagen per jaar operationeel beheer van uw gemeentelijke ICT-omgeving, meer in het bijzonder van al uw bedrijfskritische gemeentelijke applicatieomgevingen.

Dagelijks Beheer omvat dan ook alle taken die u van systeembeheer mag verwachten, zoals operationele borging en controle van onder meer uw servers, serverprocessen, storage, back-up en recovery.

Dat alles gebeurt uiteraard conform de met u overeengekomen specificaties en meetbare serviceniveaus, zoals vastgelegd in de SLA.. Met als doel om structureel en proactief te werken aan een steeds beter presterende gemeentelijke ICT-omgeving.

Single point of contact

Onze servicedesk is daarin hét ‘single point of contact’ en daarmee de directe en met name operationele link dus tussen uw systeem- en/of applicatiebeheerder en ons, lees uw DDG gemeentelijke klantenteam.

In het kader van Dagelijks Beheer bieden wij:

  • 24 uur per dag, 365 dagen per jaar controle van uw technische en functionele ICT-omgeving met behulp van het DDG Monitoring Systeem.
  • Continu controle en optimalisatie van uw systeembeheer voor een zo goed mogelijke performance.
  • User Management:
    • Wijzigen, verwijderen of toevoegen van nieuwe gebruikersprofielen.
    • Resetten of veranderen van wachtwoorden.
    • Wij autoriseren gebruikers.
  • Controle van uw back-up en verzorging van uw uitwijk.
  • Een gecontroleerde testomgeving.
  • Certificaatbeheer, zodat certificaten op tijd worden vervangen.

Voordelen op een rij

De voordelen van DDG Dagelijks Beheer op een rij:

  • Maandelijks opzegbaar contract.
  • Werkzaamheden worden uitgevoerd buiten kantooruren.
  • Onze prijs is een fixed price all-inclusive; naheffingen uitgesloten dus.
  • Onderhoud van testomgevingen tegen een sterk gereduceerd tarief.