We hebben het, het ISO 20000 certificaat!

Voor ISO 27001, ISO 9001 en ISO 14001 waren wij al gecertificeerd, wij zijn het nu ook voor ISO 20000. Gemeenten zijn zeer afhankelijk van ICT-dienstverlening. Kwaliteit en flexibiliteit leveren tegen lage kosten is waar een dienstverlener als Dutch Delta Group zich mee kan onderscheiden.

Om dit te bereiken hebben wij ITIL geadopteerd als best practice voor ICT-servicemanagement. ITIL staat voor Information Technology Infrastructure Library en is ontwikkeld als referentiekader voor het inrichten van de beheerprocessen binnen ICT-organisaties. Het is geen methode of model, maar een reeks van best practices en concepten.

Voor wat betreft gemeentelijke ICT-dienstverlening is ISO 20000 daarmee dé ideale basis voor een ambitieus kwaliteitsniveau, gekoppeld aan toetsbare voorschriften.

Wij hanteren de ISO 20000 voorschriften onder meer bij:

  • de besturing van onze ICT-dienstverlening (zodat wij aantoonbaar ´in control´ zijn!)
  • de planning en invoering van ICT-servicemanagement als geheel
  • de planning en invoering van nieuwe of gewijzigde diensten
  • het ketenmanagement om onze dienstverlening over verschillende organisaties heen te borgen
  • het aantonen van onze ICT-governance.

Deel dit artikel

Terug naar nieuwsoverzicht.