DDG viert 10 jarig jubileum

Dit jaar is het tien jaar geleden dat Marc Liebregts en Guus Nijssen met veel enthousiasme startten met Dutch Delta Group (DDG). Beiden werkten voorheen bij PinkRoccade Civility. Deze organisatie had destijds als standaard software ontwikkelaar een uitzonderlijke positie binnen het moederbedrijf (eerst Getronics en uiteindelijk KPN). Toen het voor de oprichters duidelijk werd dat de organisatie verkocht zou gaan worden aan een financieel investeerder, ontwikkelde zij in 2008 het plan om een nieuwe organisatie te starten.

Vanaf het begin werd er met 16 medewerkers in vaste dienst voortvarend van start gegaan met twee afdelingen: de afdeling Systeemtechniek die zich richtte op het technisch applicatiebeheer voor gemeenten en afdeling Detachering die functionele beleidsmedewerkers voor gemeenten leverden. Al vrij snel werd, vanwege de crisis in 2009 waarvan ook de gemeenten last hadden, besloten om te stoppen met de afdeling Detachering. De focus werd nu volledig gelegd op Systeemtechniek. En met succes. Anno 2019 is de Dutch Delta Group uitgegroeid tot een snel, groeiend ICT bedrijf met ruim 30 medewerkers en 130 gemeenten als klant dat zich volledig richt op de lokale overheidsmarkt.

De kracht van het bedrijf

Dutch Delta Group profileert zich als een veelzijdig dienstverlener die thuis is op alle niveaus binnen de gemeentelijke organisatie en hun op een pragmatische en heldere manier ondersteunt bij het beheer en de monitoring 24/7 van hun ICT-infrastructuur. “Onze hoogopgeleide medewerkers beschikken over technische- en engineering vaardigheden en zijn volkomen vertrouwd met de werkprocessen binnen een gemeente”, vertelt directeur Guus Nijssen. “Wij zijn zeker geen ‘jaknikker’ maar een proactief en energiek bedrijf dat een gemeentelijke organisatie weet te stimuleren en bovendien volledig leveranciersonafhankelijk is.” De kracht van DDG is dat het de specifieke eisen en betrouwbaarheid die aan een overheidsorganisatie worden gesteld, kunnen waarmaken. “Met onze kennis, achtergrond, persoonlijke benadering en het enthousiasme zijn we in staat om elke gemeentelijke uitdaging aan te pakken.” Elementen die hebben gezorgd voor groei, geslaagde projecten en een hoge klantentevredenheid, al meer dan 10 jaar.

Mijlpalen moet je vieren

“Zonder onze tevreden klanten, partners en relaties was het voor ons niet mogelijk om te groeien tot de organisatie die wij vandaag de dag zijn”, zegt Nijssen. “Dat heeft ons veel trouwe klanten opgeleverd. Zoals de gemeente Hattem die vanaf het begin al klant is bij DDG. “We hebben destijds duidelijk de keuze gemaakt voor DDG”, vertelt Wim de Weerdt van de gemeente Hattem. “De oprichters van DDG kenden we al langer uit hun vorige werkzaamheden. We hebben meteen ja gezegd toen ze met DDG wilden starten. Het vertrouwen dat we ze in al die jaren hebben gegeven, hebben ze volledig waargemaakt. Ze doen wat ze beloven en de prijs/prestatie verhoudingen zijn zeer aantrekkelijk. Elke keer weer blijkt dat ze veel verstand van zaken hebben. Het is echter niet zo dat ze bepaalde oplossingen willen doordrukken. Ze vragen van onze kant ook om proactief mee te denken en zijn tot nu toe zeer tevreden over de oplossingen die ze bieden. Vandaar dat we nog steeds klant zijn. Voor de toekomst zou ik ze graag willen meegeven: ga vooral door op de ingeslagen weg en blijf, ondanks de snelle groei, dicht bij de gemeentelijke organisatie staan”, aldus De Weerdt.Ook de gemeente Buren is vanaf het begin klant bij DDG. “Destijds hadden wij een samenwerkingsverband met IBM voor AS/400”, vertelt Hendrik Schulte van de gemeente Buren. “Voor versterking op het gebied van beheer zijn we in contact met DDG. In al die jaren heeft DDG ons nooit teleurgesteld. Ze hebben veel kennis in huis, zijn erg betrokken, krachtdadig en kunnen snel schakelen. Eigenlijk zijn ze meer partner dan leverancier. De samenwerking met KPN vind ik een goede zet. Wat ik ze graag nog zou willen meegeven de komende decennia: Zet niet alleen in op beheersmatige aspecten, maar blijf vooral de ontwikkelingen volgen om daarop tijd te kunnen anticiperen”, aldus Schulte.

Toekomst

De meest markante ontwikkelingen van de laatste jaren zijn de groei naar meer dan 130 contract klanten, de start en uitbouw van de afdeling Gegevensmanagement, de samenwerking met KPN en het behalen van vier ISO certificaten (ISO 9001, 14001, 20000 en 27001). De afdeling Gegevensmanagement beheert en monitort gegevenskwaliteit binnen gemeenten in de meest brede zin van het woord. Met het DDG Monitoring Systeem wordt 24/7 gecontroleerd of alles naar behoren werkt. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar de technische componenten, maar ook naar processen en belangrijke (keten)berichtstromen. Ook wordt het systeem ingezet voor het up-to-date houden van de certificaten administratie. “De komende jaren ligt de nadruk op het verbeteren van onze IT dienstverlening want het applicatielandschap van gemeenten wordt steeds complexer,” licht Nijssen toe. “Veranderingen in de gemeentelijke bedrijfsvoering zijn de laatste jaren in een stroomversnelling geraakt. Één van de oorzaken hiervan is het tempo waarin ICT zich is gaan ontwikkelen en de mate waarin nieuwe technologieën worden ingezet binnen gemeenten. Daarbij verwachten we dat gemeenten de komende jaren steeds vaker voor SaaS-oplossingen zullen kiezen, dus voor applicaties in de cloud.” Door de samenwerking met KPN vanaf vorig jaar heeft DDG een 1e stap gezet om een unieke digitale en beheerde werkomgeving te bieden aan lokale overheden. “Met de uitgebreide kennis, stabiliteit en kennis van KPN, aangevuld met onze specialistische kennis op het gebied van lokale overheids applicaties kunnen we medewerkers van gemeenten een compleet ingerichte digitale werkplek bieden waarin alle bedrijfskritische applicaties eenvoudig toegankelijk zijn en probleemloos werken. Hiermee zijn we een volwaardig gesprekspartner voor alle gemeenten met IT wensen.

Tot slot zijn we als DDG trots op wat we in 10 jaar tijd hebben bereikt voor onze klanten en medewerkers. We kijken uit naar alle nieuwe uitdagingen die we de komende decennia samen met onze klanten zullen oppakken.”

Naar beneden

Het gezicht achter Dutch Delta Group

Wij denken in werkbare oplossingen, in plaats van in problemen. We laten daarbij de menselijke factor altijd doorslaggevend zijn. Met deze mindset werken we aan een nauwe samenwerking.

DDG De mensen

Wil je ons beter leren kennen?

Neem vrijblijvend contact op

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Neem contact op met Dutch Delta Group

Functionele ondersteuning

De afgelopen maanden heeft DDG niet stilgezeten. Op basis van de vraag vanuit de markt, maar ook zeker vanuit onze eigen kenneis in gemeenteland, heeft DDG 5 nieuwe diensten ontwikkeld.

meer lezen >>

DDG viert 10 jarig jubileum

Dit jaar is het tien jaar geleden dat Marc Liebregts en Guus Nijssen met veel enthousiasme startten met Dutch Delta Group (DDG). Anno 2019 is de Dutch Delta Group uitgegroeid tot een snel, groeiend ICT bedrijf.

meer lezen >>

Dutch Delta Group organiseert kennissessies

DDG deelt graag haar kennis met u en daarom organiseert DDG kennissessies. U wordt dan in twee uur bijgepraat over één specifiek onderwerp.

meer lezen >>

Begin met typen en druk op enter om te zoeken

DDGHelpt Portal | Login